Tabu.org.il – אתר הטפסים של ישראל

    תקנון בית משותף

      להפקת התקנון הזן את הפרטים

      חיפוש לפי גוש חלקהחיפוש לפי כתובת

      השאלה הנשאלת היא מהו למעשה תשריט בית משותף?

      תשריט בית משותף הוא למעשה שרטוט מקורי ומדוייק של בניין מגורים משותף , הפרמטרים שניתן למצוא הם רחבים ומגוונים החל מגודל במטר רבוע , הצגת כל החניות , השטחים המשותפים והפרטיים , מחסנים לובי וכן חצר משותפת , תשריט בית משותף יכול לתת לנו למעשה פרספקטיבה מלאה על כל הבניין כולל תשריט של כל דירה , חלוקת חדרים מקורית וכיוצ״ב.

      מתי נתבקש להפיק תשריט בית משותף?

      במקרה שאנו נרצה ליטול משכנתא לדוגמא, ייתכן ושמאי הבנק יבקש מאיתנו להמציא לו תשריט בית משותף, במידה וישנם ספקות לגבי אישורים או חריגות שבוצעו בנכס, יבקש שמאי הבנק תשריט בית משותף עדכני ומקורי.

      במידה מועטה, גורמים נוספים יבקשו מאיתנו להמציא תשריט בית משותף לדוגמא, במקרה של מחלוקת משפטית יבקש בית המשפט או גורם משטרתי להפיק עבורו את התשריט המקורי.

      איך מפיקים למעשה תשריט בית משותף?

      הפקת תשריט בית משותף הינה פעולה פשוטה ומהירה , כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחר מילוי ההוראות הטופס הקצר באתר. בשלב הראשון, עליכם להזין את שם מבקש התשריט , אימייל וטלפון. בשלב השני, יהיה עליכם להזין גוש וחלקה או כתובת מדוייקת לתשריט. במידה ואינכם יודעים את מספר הגוש והחלקה יהיה אפשרי כמובן ללא תוספת תשלום שאנו נאתר עבורכם את הגוש והחלקה הרלוונטיים לכתובת הבית המשותף.

      לאחר הזנת כל נתוני הבית המשותף וביצוע התשלום, תקבלו תוך מספר דקות את התשריט המלא למייל אותו ציינתם בהזמנה.

      מהם הנתונים המתקבלים בתשריט בית משותף?

      לכל בית משותף שנרשם בפנקס הבתים המשותפים ישנו תשריט בניין בית הבניין. בתשריט בית משותף יופיעו כל החלקות ותתי החלקות השייכים לאותו בניין. כמו כן, יופיעו כל תוכניות המבנה , חלוקת השטחים המשותפים , חניות , מחסנים , חדר עגלות , חצרות , חדר פחי אשפה , מיקום של כל הנכסים בבניין כיווני אוויר צפון מזרח מערב דרום , שטח כולל של המבנה וכן שרטוט מדוייק של כל חלוקת הקירות בבניין ובדירות.

      תשריט בית משותף למעשה ייתן לנו פרספקטיבה אמיתית ומדוייקת. בזמן רכישת דירה באם יעלו שאלות בנוגע לחלוקת הדירה, ניתן יהיה למצוא בתשריט הבניין את החלוקה המקורית של כל הבניין והדירה אותה אתם מתעדים לרכוש , כל למעשה יתאפשר לכם לדעת אם הדירה נמצאת בחלוקה המקורית שלה או שמא נוספו לה חדרים ושונה מבנה הדירה , הוסרו מרפסות שונו מיקומי השירותים ונתונים רציניים ומהותיים נוספים אודות הנכס אותו אתם מעוניינים לרכוש.

      לכן, דעו כי טרם רכישת דירה תמיד מומלץ להפיק לצד נסח הטאבו גם תשריט בניין על מנת להיות בטוחים ב-100% שאכן בוצאו או לא בוצעו שינויים בדירה במשך הזמן.

      מה אומר כל צבע בתשריט הבית המשותף?

      להלן, מקרא הצבעים של התשריט על מנת שנדע להבדיל בין השטחים השונים.

      פירוט הצבעים בתשריט:

      • צבע אדום – דרך או כביש.
      • צבע צהוב – בנייה רוויה.
      • צבע חום – מבני ציבור.
      • צבע ירוק – שטחים ציבוריים.
      • צבע כתום – בתים צמודי קרקע.
      • צבע אפור – אזורים מסחריים.

      לסיכום, אין ספק שבעבר תשריט בית משותף היה הרבה יותר קשה להפקה. כיום, ניתן לבצע את הפקת התשריט באופן מקוון ובמהירות בעלות נמוכה יחסית מה שיכול לחסוך המון זמן ומשאבים. במידה והנך מעוניין בהפקת תשריט בית משותף באתר, אנחנו כאן בשבילך!

      חלק מדרישות החוק להקמת בניינים משותפים הוא הפקת שרטוט מדויק של מבנה הבניין. במקרה הצורך, ניתן להזמין תשריט בניין משותף מקוון כדי לעמוד על תוכנו. התשריט הוא מסמך המכיל פרטים הנדסיים על חלוקת הדירות במבנה, מספר הקומות והחניות, והוא מאוגד בנסח הטאבו של הבניין. כמו כן בבתים משותפים ללא תקנון, העמוד הראשון בתשריט מכיל תקנון בניין אשר מגדיר את היחסים בין השכנים –ואף מאפשר לסייע ביישוב סכסוכים. חברת click4tabu מסייעת לכל דורש להנפיק עותק תשריט בית משותף מקוון שיגיע ישירות לתיבת המייל האישית שלכם.

      תשריט בית משותף מקוון

      מהו תשריט בית משותף מקוון ומדוע צריך את הטופס הזה?

      לפי חוק התכנון והבנייה (התשכ"ה, 1965), כל מבנה המכיל יותר משתי יחידות דיור נחשב בית משותף ולכן חייב להחזיק בתשריט. וזאת, כאשר הקבלן המבצע של הפרויקט מעדכן את הרישום רשת המקרקעין. החוק מסביר לפרטי פרטים מהן הדרישות שכל תשריט חייב לעמוד בהן כדי לספק את כל המידע על המבנה. התשריט משקף את הצורה המדויקת של המבנה – כולל חלוקה פנימית וחיצונית כדי לאפשר לכל דורש מבט הנדסי מפורט על הנכס.

      רישום תשריט כחוק מהווה דרישת סף לרישום הנכס בטאבו ולאישור יחסית מהיר של הבניה וזכויות בקרקע. כמו כן, על ידי הסדרת הזכויות בין הדיירים, ניתן למנוע סכסוכים משפטיים בעתיד. לכן, תשריט מפורט הוא האינטרס ההגיוני של כל אחד מהדיירים בבניין כדי להבטיח יחסי שכנות טובה.

      הנפקת תשריט בית משותף מקוון – מציג את העובדות בשטח

      בכל מקרה של מחלוקת בין הדיירים, או בקשה לשנות את מבנה הבניין, תשריט בית משותף הוא המסמך אליו ניתן לפנות כדי להתחיל בתהליך. הנתונים במסמך מאפשרים לעמוד על דיוקם של פרטי הבנייה והתכנון. בשנים האחרונות הממשלה אפשרה להנפיק את המסמך באופן מקוון כדי לחסוך בעלויות האגרות ולקצר את זמני ההמתנה. כיום ניתן להגיש בקשה, בסיוע אתר tabu.org.il, ולקבל תוך כמה ימים את המסמך לכתובת המייל שלכם. ההגשה מהירה יחסית וכל דייר יכול לבקש את המידע.

      למלא טופס בלי לקום מהספה

      הפקת אישורים בדרך הקלה בשבילך

      לטופס שלך

      טפסים שלנו

      נסח טאבו

      מהו נסח טאבו ? נסח טאבו הינו מסמך רשמי מרשות המקרקעין בישראל והוא למעשה מהווה תעודת זהות לנכס. נסח טאבו הינו מסמך רשמי חתום דיגיטאלית (ישנו גם נסח פיז...
      המשיכו לקרוא >
      מיתוג וקידום באינטרנט מיתוג וקידום באינטרנט